fiat 126 club nederland

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Ontsteking

Re:Ontsteking 4 jaren 6 maanden geleden #1790

• mjanssen
  • mjanssen's Profielfoto
  • Fresh Boarder
Beste allemaal. In een ander topic heb ik mij voorgesteld en valt te lezen wat onze plannen zijn met onze personal 4 uit 1979.
Zonder dit topic te willen kapen post ik hier dezelfde vraag: Welke elektronische ontsteking is een goede optie voor onze Fiat?

Zelf ben ik wel gecharmeerd van elektronische ontstekingen. Heb het resultaat altijd verbluffend gevonden bij mn brommers waar ik de puntjes steevast verving voor een elektronische.
Onze fiat 1050 127 loopt overigens geweldig op de originele ontsteking. Maar ook deze start vrij lastig na een tijdje stilstaan.

Volgens de monteur waar we de 126 APK hebben laten keuren werkt de centrifugaal vervroeging niet goed.
De auto start zeer slecht, aanduwen helpt. Het eerste kwartier rijdt en schakelt t wagentje heerlijk. Maar dan gaat deze op 1 cilinder lopen. Af en toe weer op 2. Het vermogen valt vanzelfsprekend weg en toeren maken gaat moeizaam. Er valt eigenlijk niet meer mee te rijden.
Kleppen zijn ok, zo ook de compressie.
Verdeler, condensator, kabels en puntjes zijn nieuw en afgesteld door de (ervaren) monteur.

Er zijn er veel opties wat betreft ontstekingen. De 123 die alle componenten ondervangt spreekt mij wel aan. Maar we gebruiken de centjes hiervoor graag voor nieuwe banden. Er zijn ook weer andere systemen die alleen de puntjes ondervangen. Nu ons binnenwerk, de vervroeging, kennelijk niet goed functioneert wilde ik eigenlijk iets monteren wat in elk geval dit onderdeel vervangt.
De optie om de originele ontsteking te behouden blijft ook open.

Mocht iemand hier suggesties of ervaringen hebben en dat wil delen dan horen wij dat graag!
The administrator has disabled public write access.

Re:Ontsteking 4 jaren 6 maanden geleden #1755

• miendeusken
  • miendeusken's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • mien deusken lup als een titjen
  • Ontvangen bedankjes 2
Ja de vervroeger blijft gewoon werken.Klopt kit 31.
Nee je hebt geen condensator meer nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re:Ontsteking 4 jaren 6 maanden geleden #1753

• Fiaterik
  • Fiaterik's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 2
Dat ziet er super simpel uit. En de mechanische vervroeger blijft dan werken? Is dit dan kit nr. 31 van accuspark. En de condensator op de bobine is die nog nodig? Ik zie daar wel wat in.

Re:Ontsteking 4 jaren 6 maanden geleden #1751

• miendeusken
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 2
Zo word die dan.

Ontsteking 4 jaren 6 maanden geleden #1745

• Fiaterik
  • Fiaterik's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 2
Moest wel even het web raadplegen wat een accuspark ontsteking is. Maar dit klinkt wel interessant. Eerst ga ik de bobine vervangen, want die is dus altijd nodig ongeacht wat ik verder doe. Maar ik heb er wel oren naar om die acuuspark te gaan proberen. Het geeft een veel betere vonk als ik het zo lees. En omdat er altijd twee vonken tegelijk worden afgegeven is dit wel een sterk systeem lijkt mij. Bedankt voor het meedenken.
Bedankt door: miendeusken

Re:Ontsteking 4 jaren 6 maanden geleden #1740

• miendeusken
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik heb een accuspark elektronische ontsteking laatst in gebouwd met een dubbele bobine.
Ik vind het een wereld van verschil,veel meer trekkracht en veel stabieler lopen.Kan hem alleen nog niet verder testen want mijn blok is weer kapot en ligt nu bij Paul voor revisie

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden

Evenementen

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5